Podcast: Play in new window | Download
Zilele trecute a fost lansat star Wars Jedi surviver, urmatorul titlu din saga celebră si care se vrea continuarea poveștii lansare in 2019. Chiar dacă fanii star Wars au fost extaziați de rezultatul final, cei care au un ochi mai critic, nu au fost deloc multumiți de ceea ce li s-a livrat. Si cum sa fii multumit, cand placa ta de peste 2000 de euro nu face fata unui joc de 70 de euro.
Suntem martorii unei ere plină de jocuri remasterizate, portate de pe consolele de jocuri pe pc și a lansărilor de titluri Triple AAA cu performanțe grafice ce ating stratosfera realității.
Iar aceste lucruri se întâmpla din cauza dezvoltatorilor care vor să profite de pe urma a două sentimente umane pentru a-si face businessul lor mult mai profitabil. Nostalgia și impresionarea clientului sunt cele două butoane folosite din ce in ce mai des de cei care se gândesc sa lanseze pe piata încă un astfel de joc.
Nu neaparat! Spre exemplu in cazul remasterizarilor sau remakeurilor este normal ca o poveste de mult timp spusă, de care merita sa afle si cei mai tineri dintre noi, sa fie readusă la viață. Dar sfatul meu este să se folosească paralela cu filmele care, primesc noi versiuni la ceva timp însă, cu noi actori si cu un stil vizual modern. In cazul jocurilor de foarte multe multe ori primim doar cateva texturi mai fine, doua trei umbre in plus și un buton nou de reload, dar in mare jocul ramane neschimbat. A si prețul, care nu se simte că ar fi si el mai mic ci dimpotrivă….
Cât Despre portarile jocurilor exclusive de pe console pe pc-URI, mi se pare pura lăcomie. Dacă putem lua cu doua mâini si nu doar cu una de ce sa nu o facem?! Ok, si aici ca si in cazul anterior, toată lumea merita sa beneficieze de o poveste cum pe pc nu prea mai este, dar din dorința de a grăbi lucrurile, relansările ajung deseori sa fie foarte prost optimizate și să nu livreze deloc același sentiment ca cel original.
In cazul graficii din ce in ce mai realiste, nu cred ca se supăra cineva daca se renunța la goana asta după umbre, lumini, reflexii si texturi care să ne facă sa ne punem la îndoiala propria realitatea in care trăim. Come’ on it’s a game si vreau să se simta ca atare! Si chiar nu-mi pasa daca mi se vede reflexia unghiei de la degetul mic de la piciorul drept in geamul din spate al mașinii parcate pe strada unde tocmai am făcut măcelul naibii si unde numai de lumini si umbre nu-mi sta capul. Corect, era waw cand grafica personajelor evolua si din capete cu Colțuri ascuțite ajungeau sa arate si ele mai normale, daar de la un punct încoace, indiferent de câte miliarde de triunghiuri înghesui într-o construcție 3D de caracter sau obiect, ochiul nostru numai distinge. Este fix ca in cazul ratei de refresh, pentru care iti spun ca poti sta liniștit si cu cei 60 Hz, pentru ca aceea este limita după care ochiul tău numai sesizează schimbarea frameurilor. Bineînțeles comparând ecranele mai noi o sa ti se dea o impresie de fluiditate mai mare, dar altfel vei trai foarte bine si fara 120 sau 240 de Hz.
Bogdan sunt iar după aceasta ediție de short tech News sper să nu fiu înțeles gresit, sunt pro evoluție dar consider că am ajuns într-un punct unde putem sa încetinim anumite procese și să creăm cu uneltele deja foarte performante noi jocuri care să livreze originalitate, stabilitate și distracție pentru ca de aia este un joc si nu se mai bazeze doar pe un hype nemărginit al gamerilor si pe livrari incomplete doar de dragul de a tine pasul cu o industrie ce a pierdut din vedere scopul său inițial.
#starwars #badports
Aici mă poți cinsti cu “o cafeluță” pentru a avea spor la creație! https://www.buymeacoffee.com/bogdanmenci
Pentru colaborări vă aștept cu mail la bogdan.menci@gmail.com
#podcast #tehnologie #it #games #newgames #shortnews #știri #news #tech #noutăți #TechnologyTheseDays #TechnologyRocks #technologynews #gamesnews #space