S6 Ep. 21 trenurile noastre toate…

Ești la short tech news și știu melodia este cu drumuri și nici măcar cu tehnologie prea avansată nu e!

Păi cum să fie când vorbim de infrastructura feroviară modernizată pe bucățele mai mici decât cele pe care le mănâncă fetița mea cu 2 dinți și jumătate la 1 an de zile?! Locomotivele deși modernizate câteva dintre ele, nu reușesc să rămână fără cusur multă vreme, fiind blestemate ușor de ger sau căldură extremă sau pur și simplu de ghinion… păi cum să-l numești altfel când pe o rută ca București Constanța să ți se strice de două ori locomotiva în condiții normale și nu extreme?!

Iată ca noi ne bucurăm că facem aproximativ 2 ore și jumate Constanța București. Nu e rau dar nu e nici prea grozav, având în vedere faptul ca nici înainte de 90 nu erau mari diferențe.

Uite, nu-s pretențios, nu vreau să văd pe liniile noastre ferate maglevul din Shanghai. Da, trenul ăla ce levitează pe magneți din China și care pe ruta sa de aproximativ 30 de km se deplasează cu o viteză de 460 km / h. Adică aș ajunge la Medgidia înainte să mă așez pe scaun. Și crede-mă ca unora le ia ceva până deslușesc misterul numerelor care le indică vagonul și locul pe scaune.

Să zicem ca ar dura ca eu sa devin străbunic să văd pe infrastructura noastră măcar 10 km de astfel de linie. De aceea trag speranțe că măcar ceva convențional va apărea pe calea noastră ferată care să meargă cu vreo 350 de km la h. Așa cum o fac trenurile pe rute precum Beijing–Shanghai sau în Europa intre Frankfurt și Cologne.

Și uite, mereu am luat exemplele pozitive de la francezi. Am copiat arhitectura interbelică de ne-am poreclit centrul Bucureștiului în Micul Paris, până și Renault l-am transformat în dacie și nu mai zic de mulțumesc-ul pe care acum îl scurtam de fiecare dată în merci-ul francofon. Iar din 1981 și până acum noi nu am fost capabili să copiem măcar sub formă de machetă TGV-urile lor. The train a grand vitesse zburdă pe traseele feroviare din Franța și în restul Europei acolo unde-i permite banda, cu viteze de cel puțin 320 km / h. Este pe locul 5 din lume la cel mai rapid tren, iar recordul de viteză atins în 2007 a fost de 574 de km pe oră.

Între Tokyo și Osakq circulă un alt tren faimos de mare viteză, Shinkansen adică bullet train sau trenul glonț. Primele serii apărute prin 1964 atingeau 220 de km la oră dar cu fiecare model nou s/a ajuns în prezent la viteze de peste 320 km la oră.

Călătorii din China, Japan, Germany, Italy, France, and Spain sunt norocoșii care au la dispoziție aceste variante ultra rapide de transport. Bineînțeles de fel prețul nu este competitiv cu unul pentru o rută normală, dar pentru trasee lungi, pe care le-ai face în mod normal in 5, 7 sau 10 ore, o astfel de variantă ar fi foarte asemănătoare cu cea cu avionul doar ca mult mai facilă. Adică este mult mai simplu să ajungi din gară în gară, direct în centrul orașelor decât să stai să faci tot felul de transferuri la sau de la aeroport.

Și să fim sinceri avem o țărișoara destul de măricică și nu prea avem cum să ne plimbăm prin ea. Zboruri interne foarte puține și scumpe de fel, trenul chiar daca se rentează financiar riști să ieși la pensie până să ajungi dintr-un capăt al țării in celălalt. Mai am o speranță ca până ajunge fata mea la facultate putem să circulăm pe autostradă până la Nădlac fără devieri de traseu.

Dragi cfristi îmi vă supărați pe mine! Nu critic pe nimeni ci doar dădeam exemple ca cei din trecut nu au putut să se

Mobilizeze asemeni japonezilor sau măcar francezilor decenii la rând pentru a avea măcar toată rețeaua feroviară decent pusa la punct.

Toate într-un alt episod, vom vorbii și despre trenurile autonome ce or să vină în viitor și despre cum tehnologia o să ajute la modernizarea sistemelor feroviare!

Bogdan Menci a fost numele meu și îți mulțumesc de prezența ta la short tech news! Drumuri bune pe curând!

bogdanmenci.ro | youtube | Spotify | ApplePodcasts

Aici mă poți cinsti cu “o cafeluță” pentru a avea spor la creație! https://www.buymeacoffee.com/bogdanmenci

podcast, tehnologie, it, games, newgames, shortnews, știri, news, tech, noutăți, TechnologyTheseDays, TechnologyRocks, technologynews, gamesnews, space

You might be interested in …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *