Football Manager 2014

Pros: Pentru ceea ce e facut jocul, acela de a simula o cariera de manager este pot spune perfect. O baza de date mare ca jucatori si din cate am observat de-a lungul timpului baietii de la FM au nimerit si urmatoarele staruri in fotbal.
Cons: Destul de multi factori care iti poate influenta parcursul jocurilor. Zgarcenia calculatorului. Pe calculatoarele mai vechi poti pierde mult timp cu simularea zilelor si meciurilor din background.

Football Manager este un joc de care sa te indragostesti si sa nu-l mai lasi pana a doua zi de dimineata.

Football Manager 2014 este jocul iubitorilor de adrenalina stand pe scaun. Pare hilar ce am scris dar fanii acestui joc cunosc beleaua.

Football Manager zis si FM sau old nickname CM, este un simulator a vietii de manager pe care o duc antrenorii echipelor de fotbal. Povestea cu CM si FM este ca intr-o telenovela proasta.  FM la inceput a fost CM dupa care CM s-a ofticat pe jumatate din el si s-a nascut FM. Se pare ca doar FM a rezistat cu brio anilor. A tras la sala si uite ca usor usor a facut ceva muschi cat casa.

V-am zis eu ca e o telenovela proasta. Ei bine, trecand la lucruri serioase trebuie sa va anunt ca un manager de fotbal nu este o treaba chiar usor de invatat daca nu esti familiarizat putin cu versiunile anterioare. Nu ca ar fi foarte greu, dar putine cunostinte de tactica fotbalistica tot iti trebuie daca vrei sa incerci si alte strategii decat clasicele 4-4-2 si setarile predefinite la stilul de joc al echipei. Asadar este un joc pentru cei care iubesc fotbalul.

Fotbalul se va intoarce peste cateva zile si pe plaiurile noastre mioritice, Steaua, Dinamo, Cluj, Pandurii, Petrolul si toti ceilalti vor da cu piciorul in basica rotunda. Vestea buna este ca Football Manager 2014 are si liga 1 romaneasca. Un mare plus pe langa ofticatii de la fifa. Vestea proasta este ca va trebui muuuuultaaaa munca manageriala ca sa castigi performante alaturi de jucatori foarte ieftini.

Pentru cei care nu au mai jucat sa va spun cum se intampla treburile pe scurt: iti alegi o echipa si devii un fel de Piturca, Andone sau Reghe. Poti sa-ti alegi echipe din foarte multe campionate si ligi ale acestora. Pasul doi incepi sa-ti cunosti echipa, strategia si board-ul. Hurray! La pasul trei sigur te gandesti sa-l vinzi pe Szukala si sa iei alt jucator in locul lui, iar aici dai piept in piept cu bugetul de transferuri si salarii. Nasty thing! Ca warning, trebuie sa mentionez ca inteligenta artificiala o sa fie foarte zgarcit la a da bani pe jucatorul tau si foarte avar cand va fi vorba sa cumperi tu unul! Ajungem la pasul patru unde iti pregatesti echipa pentru un meci. Iti asezi in teren jucatorii, dai indicatii la stilul de pasa, marcaj si alte lucruri tehnice iar la final le spui “La lupta plaiesii mei” si incepi primul tau joc. La pasul cinci te oftici cu jucatorii si presa ca ai pierdut sau te lauzi in gura mare ca ai castigat. Gata, in cinci pasi cam acesta este jocul. Simplu la exterior dar foarte complex cand veti pune mana pe el.

Ca grafica, Football Manager are trei optiuni sa vizualizati jocul. Doar scris, bilute pe teren sau 3D. Ca sfat aici, majoritatea prefera bilutele plus scrisul, pentru ca grafica nu este nici pe aproape o simulare cat de cat ok. Forma obiectelor 3D sunt depasite de vreme iar miscarea jucatorilor nu are nici o treaba cu realitatea. Sincer asta este cel mai mare bug al celor de la SEGA. In rest, daca ignoram partea 3D grafica este una simpla si permita jucarea sa pe platforme care nu trebuie sa fie high-end sau nici macar mid-end doar ca veti astepta o leaca pana proceseaza jocurile si zilele.

La inceputul articolului am scris “adrenalina stand pe scaun”. Microbistii inraiti pot fi adusi de acest joc in starea in care sa arunce calculatorul de la etaj. Nu GLUMESC! Sa va dau exemplu de cateva faze: bati in campionat pe milan, inter, lazio si te elimina din cupa Catania; conduci meciul detasat cu 2-0 in minutul 80 iar la finalul meciului 2-2 sau 2-3 pe singurele doua faze ale echipei adverse; statistica la finalul unui meci de 0-0: tu ai 30 de ocazi din care 19 suturi pe spatiul portii si nici un gol, ceilalti zero barat la toate capitolele; esti lider cu 9 puncte si cu 6 meciuri inainte de finalul campionatului, incepi sa iei bataie de la ultimele clasate, deja retrogradate si termini pe locul 2; pe la jumatatea campionatului dupa ce ai investit o groaza de bani si timp in prima echipa 90% din titulari incep sa se accidenteze sau sa fie suspendati pe banda rulanta, iar strategia si jocul tau se duc de rapa. Din auzite nu pare cine stie ce dar, dupa ce petreceti jumatate de zi facand planuri si construind echipa sa dati peste asemenea evenimente va poate da dureri imense de cap!

Dar si cand castigati Champions League pe final de meci, revenind de la  2-o… un 2-3 care va sigur eu, ca ultimul gol o sa va ridice din scaun si o sa fiti cam asa:

Puteti sa va incercati stofa de manager apasand butonul albastru:

Football Manager 2014 – pret 116 Lei